giveaway

Gåvor inom verksamheten

Giveaways ger oftast bort till existerande och blivande kunder, antingen för att bibehålla kundens lojalitet till ert varumärke eller som ett sätt att locka till sig nya kunder. Däremot kan dom med fördel även delas ut till den egna personalen och olika typer av affärspartners. Då kan vi rekommendera att denna gåva skiljer sig från det som ni lockar nya kunder med. Det kan vara så enkelt som att ni byter färg på produkten, men för bästa resultat bör ni uppgradera produkten eller välja en lyxigare tryckmetod.

Ifall ni ex. ger bort kepsar med tryck under sommaren så kan personalen får samma kepsar, fast i en annan färg och med broderad logotyp istället. Framför allt så stärker detta gruppkänslan och ger intrycket av att man fått något bättre än vad kunderna fått.

giveaway

Inom många verksamheter är det vanligt att ge bort en gåva i samband med stora dagar, såsom en lojalitetsbonus för många års arbete eller en present på 50-års dagen. Dessa gåvor brukar införskaffas av kollegorna själva, men varför inte kombinera detta med en mer “officiell” gåva?

Det kanske låter tråkigt att ha en gåva som ges bort till alla, men detta kan samtidigt bli en morot som får folk att anstränga lite extra för att få den där befordran som även innebär en fin gåva. Ifall gåvan är känd i förväg så kan det locka mer än någon okänd, potentiell gåva.